Základní škola a mateřská škola Hoštka
Litoměřická 267, 411 72 Hoštka
IČO 72742496
Projekt
„Moderní škola“
Předkladatelé projektu: ZŠ a MŠ Hoštka, Bc. Martin Chvalina, , pan Milan Chvalina
Cíl projektu:
Zvýšit úroveň vědomostí a dovedností osvojených v průběhu výchovně vzdělávacího procesu dětmi a žáky v ZŠ a MŠ Hoštka.
Cílová skupina:
-
Děti a žáci ZŠ a MŠ Hoštka
-
Zaměstnanci ZŠ a MŠ Hoštka
-
Zákonní zástupci dětí a žáků ZŠ a MŠ Hoštka
-
Občané města Hoštky
Zdůvodnění projektu:
-
Zastavení snižující se úrovně znalostí a dovedností dětí a žáků
-
Posílení odbornosti a autority pedagogů
-
Posílení odpovědnosti zákonných zástupců za vzdělávání
-
Zvýšení zájmu občanů Hoštky o výchovně vzdělávací proces
-
Posílení důvěry rodičů ve výchovně vzdělávací proces
-
Modernizace a obnova učebních pomůcek a materiálního vybavení nutného k podpoře výchovně vzdělávacího procesu
-
Eliminace negativních vnějších vlivů ovlivňujících úroveň vzdělání:
-
Odchody žáků do víceletých gymnázií
-
Nejednotnost vzdělávacího systému
-
Nedostatečná podpora obnovy materiálního vybavení
-
Nedostatečná úroveň centrální organizace základního vzdělávání
Partneři projektu:
-
Město Hoštka
-
Firmy Chvalis, Stano, Agro Hoštka
-
Občanské sdružení Hoštecké děti
Přínos projektu:
Realizací předkládaných dílčích projektů dojde k naplnění hlavního cíle projektu – zastavení snižující se úrovně vzdělávání v základní škole.
Finanční zabezpečení projektu:
-
Dotace KÚ na platy v současné výši / podmíněno udržením počtu žáků /
-
Provozní dotace MÚ Hoštka va výši 1 700 000 Kč
-
Sponzorské dary – finanční a věcné
Časový harmonogram projektu:
-
Připomínkování projektu červenec – říjen 2011
-
Prezentace projektu 25.10.2011
-
Začátek realizace projektu 1.1.2011
-
Doba trvání projektu 31.8.2016
Popis projektu:
Předkladatelé se snaží dosáhnout cíle projektu pomocí realizace dílčích projektů. U každého dílčího projektu jsou stanoveny jeho jednotlivé cíle (C), návrhy řešení k dosažení cíle (Ř), materiální a finanční zabezpečení předkládaného řešení (MF) a odpovědná osoba – garant (G).
-
Dílčí projekt č. 1: Pedagog
-
(C) Kvalifikovaný pedagog, dle zákona o pedagogických pracovnících
(Ř)
-
Zveřejňování volného pracovního místa – pomocí Úřadu práce a internetových portálů
-
„Atraktivita“ školy pro nastupující pedagogy – klima školy, smysluplný školní vzdělávací program a moderní materiální vybavení
-
„Atraktivita“ města Hoštky – dostupnost služeb, fungující občanská společnost
-
„Uvádějící“ učitel
(MF)
-
Možnost přidělení služebního bytu
-
Rozvoj města
(G)
-
Vedení školy, zřizovatel
-
(C) Dlouhodobě vzdělávající se pedagog – profesní růst pedagoga, osvojení nových trendů výuky, propojení výuky s praxí
(Ř)
-
Stabilní platové podmínky jako významný motivační faktor
-
Stabilní pedagogický sbor – učitelé s vazbami na školu
-
Podpora a ocenění práce pedagoga veřejností
-
Koncepce dalšího vzdělávání pedagogů – využití nabídky NIDV, projektu Václav, akreditovaných vzdělávacích center
-
Systém evaluace práce pedagoga (vícekriteriální)
(MF)
-
Dotace KÚ na platy (dostatečný počet žáků)
-
Možnost získání služebního bytu
-
Finanční zabezpečení DVDP – dotace KÚ
-
Provozní dotace města Hoštka
(G)
-
Vedení školy, zřizovatel, veřejnost města Hoštky
-
Dílčí projekt č. 2: Efektivní výchovně vzdělávací proces
-
(C) Moderní vyučovací proces
(Ř)
-
Realizace výuky dle schváleného ŠVP
-
Využívání všech forem výuky – frontální výuka, skupinová práce, problémové vyučování
-
Využívání dostupných moderních prostředků výuky
-
Interaktivní učebnice (FRAUS)
-
Portál FlexiTřída pro efektivní komunikaci mezi učitelem a žákem (rozšiřující učební texty, cvičení)
-
Digitální učební materiály – v rámci projektu „EU peníze školám“ bude vytvořeno 492 DUM pro výuku zeměpisu, přírodopisu, dějepisu, anglického jazyka, vlastivědy, přírodovědy
-
Využití výukových programů na procvičování a upevňování získaných znalostí
-
Výsledkem bude komplexní vzdělávací systém obsahující fází vyučování,
dále navazující cvičení a materiály pro domácí přípravu žáka a fázi
testování (hodnocení).
-
Propojení výuky s praxí – reflexe s výhledem na požadavky zaměstnavatelů
-
Maximální hodinová dotace pro výuku AJ
-
Využívání informačních technologií
-
Výuka psaní na klávesnici (psaní deseti prsty)
-
Finanční gramotnost
-
Bezpečnost na internetu
-
Realizace projektů školního vzdělávacího programu (viz. příloha)
-
Modernizace technického vybavení kabinetu fyziky a chemie
-
Kladení důrazu na využití předávaných vědomostí v praktickém životě – matematika, chemie, přírodopis, fyzika, občanská výchova
-
Tvorba žákovských prací – získávání, třídění a vyhodnocování informací
-
Zapojení se do projektů ostatních organizací – projekt Heureka Národního muzea
-
Moderní sporty (pilotní škola kinballu)
-
(MF)
-
4 kusy interaktivních tabulí – dotace „EU peníze školám“
-
22 nových počítačových míst v počítačové učebně – dotace „EU peníze školám“
-
492 DUM – dotace „EU peníze školám“
-
Kabelové rozvody – provozní dotace
-
Software (interaktivní učebnice, výukové programy) – provozní dotace
-
Systém FlexiTřída
-
Portál Microsoft Live Edu
-
Výukové pomůcky – provozní dotace
(G)
-
Vedení školy, zřizovatel, zástupce partnera projektu
-
(C) Otevřený vyučovací proces poskytující zpětnou vazbu vedení školy, zákonnému zástupci a žákovi
(Ř)
-
Pravidelné vyhodnocování dosažené úrovně znalostí a dovedností
-
Domácí cvičení (min. 2x týdně „hlavní předmět“)
-
Testy
-
Kontrolní práce a diktáty
-
Ročníkové testy (vlastní, Kalibro, Scio)
-
Pravidelná účast v soutěžích a vědomostních olympiádách (matematický Klokan, pythagoriáda, předmětové olympiády z Aj, D, Z, Př)
-
Sportovní soutěže
-
Žákovské práce a jejich prezentace (viz. koncepce)
-
-
Hospitace vedení školy
-
Vytváření „žákovského“ portfolia
-
Zpětná vazba od absolventů školy
-
Evaluace školy (testování klimatu školy, pravidelné hodnocení školy rodiči a žáky, hodnocení školy pedagogy)
(MF)
-
Testování – provozní dotace
(G)
-
Vedení školy
-
(C) „Pružný“ vyučovací proces reagující na zpětnou vazbu
(Ř)
-
Vypracování koncepcí pro „preferované“ oblasti vyučovacího procesu (viz. příloha projektu)
-
Komunikační dovednosti – řečnická cvičení, vlastní žákovské prezentace
-
Koncepce výuky cizích jazyků
-
Koncepce finanční gramotnosti
-
Koncepce čtenářské gramotnosti
-
Koncepce výuky informačních technologií
-
Koncepce výchovy ke zdravému způsobu života
-
Minimální preventivní program (prevence sociálně patologických jevů)
-
(MF)
-
Nenárokové složky platu – dotace KÚ
(G)
-
Vedení školy
-
Dílčí projekt č. 3: Zákonný zástupce žáka
-
(C) Informovaný rodič
(Ř)
-
Rodič seznámený s obsahem výuky – ŠVP
-
Informační list pro rodiče každý ročník (obsahuje přehled vyučovaných předmětů a jejich vyučujících; informace o způsobech hodnocení v každém předmětu (např. četnost domácích úkolů, zda jsou cvičení zadávána písemně, nebo elektronicky a podobně; četnost a druh písemných prací a testů))
-
ŠVP na portálu školy členěný dle ročníků s dalšími podrobnými informacemi
-
Informační list pro žáka (zvláště 1.ročník a přechod na II.stupeň)
-
-
Rodič seznámený s formami, metodami a zásadami výuky v základní škole – dílčí projekt č. 2
-
Desatero školy – na portálu, vyvěšená tištěná forma
-
Školní řád – na portálu
-
Klasifikační řád – na portálu
-
-
Rodič seznámený s portfoliem „svého“ žáka
-
Rodič aktuálně informovaný o hodnocení, chování a docházce žáka – elektronická třídní kniha, elektronická žákovský knížka (Bakalář), pravidelné konzultační hodiny pedagogů, rodičovské schůzky
-
Rodič seznámený s osobou pedagoga – pravidelné konzultační hodiny
-
Pravidelná organizace dnu otevřených dveří pro rodiče
-
SMS komunikační brána
(MF)
-
Rozšíření systému Bakalář – sponzorské dary ( 7 000Kč )
-
Rozšíření systému Bakalář o SMS modul – sponzorské dary (5 000Kč)
-
Individuální výchovné plány ( „smlouvy s rodiči“ )
(G)
-
Vedení školy, zákonný zástupce
-
(C) Odpovědný rodič – rodič zajišťující přípravu na vyučovací proces, rodič odpovědný za chování žáka
(Ř)
-
Rodič reagující na informace poskytnuté školou – reagující na hodnocení žáka (prospěch a chování)
-
Rodič spolupracující s pedagogem při řešení vzdělávacích a kázeňských problémů – jednotné působení na dítě žáka
-
Rodič kladoucí objektivní požadavky na své dítě a na vyučovací proces
-
Rodič zajišťující pravidelný denní režim a přípravu na vyučování
-
Rodič podporující autoritu pedagoga
-
Individuální výchovný plán (smlouva mezi zákonným zástupcem a školou)
(MF)
-
Rozšíření systému Bakalář
-
Webové stránky školy (nový portál)
-
Sytém FlexiTřída
-
11 kusů „učitelských“ počítačů v učebnách – dotace „EU peníze školám“
(G)
-
Zákonní zástupci
-
Dílčí projekt č. 4: Žák
-
(C) Motivovaný žák
(Ř)
-
Oceňování dosažených výsledků ve výchově a vzdělávání
-
V.I.P. žáci (výběr oběda, bowling)
-
Vyhodnocování žáků za každé pololetí a ocenění městským úřadem (starostou a ředitelem školy) – zájezd pro oceněné žáky
-
Oceňování výsledků vědomostních a sportovních soutěží (věcné ceny)
-
-
Spolurozhodování o organizaci školy, denním režimu školy prostřednictvím školního senátu a třídnických hodin
(MF)
-
Věcné odměny – dotace městského úřadu
(G)
-
Vedení školy
-
(C) Žák dodržující normy slušného chování
(Ř)
-
Konkrétní systém výchovných opatření – jasně zformulovaná kritéria hodnocení (Desatero)
-
Oceňování „slušného“ chování – viz. odměňování žáků
(MF)
-
Bez nároků
(G)
-
Vedení školy
-
(C) Žák ztotožněný „se svojí školou“
(Ř)
-
Aktivní činnost školního senátu
-
Vytvoření loga školy
-
Příspěvky na www stránky školy
-
Zapojení žáků do organizace akcí pro žáky – spoluzodpovědnost
-
Zapojení žáků do přípravy projektů a exkurzí, zpracování videozáznamu / výstupu / do kabelové televize
-
Organizace sportovních akcí žáky (školních) – systém sportovních turnajů zaštítěných sponzory
-
Organizace akcí žáky „vyšších“ ročníků pro žáky ročníků nižších, pro děti mateřské školy
-
Péče o areál školy
(MF)
-
Dotace na provoz městského úřadu
-
Vybudování multifunkčního hřiště (Dotace MMR)
(G)
-
Vedení školy
-
Dílčí projekt č. 5: Školní jídelna
-
(C) Zdravé stravování
(Ř)
-
Skladba jídelníčku
-
2 obědy
-
Zavádění moderních trendů stravování – www.viscojis.cz, www.bezpecnostpotravin.cz, http://www.who.int/foodsafety/publications/consumer/5keys/en/index.htmlhttp://europa.eu/index_cs.htm
(MF)
-
Postupná modernizace vybavení školní jídelny – provozní dotace
(G)
-
Vedení školy, vedoucí školní jídelny
-
(C) Elektronický stravovací systém
(Ř)
-
Čipový systém pro odhlašování obědů
-
Objednávkový systém napojený na elektronickou žákovskou knížku
-
Platba stravného bezhotovostně
(MF)
-
Elektronický program – provozní dotace, cca 50 000Kč
(G)
-
Vedení školy, vedoucí školní jídelny
-
Dílčí projekt č. 6: Předškolní vzdělávání
-
(C) Příprava dětí a zákonných zástupců na povinnou školní docházku (vstup do projektu Moderní škola)
(Ř)
-
Postupný náběh dílčích projektů úměrně dle věku dětí
-
Osobní kontakt s rodiči prostřednictvím
-
Rodičovských schůzek
-
Dnů matek, tatínků, prarodičů
-
-
Účast rodičů na akcích mateřské školky
-
Adaptace dětí na školní prostředí
-
Obědy předškoláků ve školní jídelně
-
Zapojení MŠ do akcí I.stupně ZŠ
-
Spolupráce pedagoga 1.třídy s pedagogem MŠ
-
-
Modernizace materiálního vybavení
-
Dokončení úprav areálu školy
-
Dětské hřiště
-
Nová sportovní plocha (umělý povrch)
-
(MF)
-
Provozní dotace MěÚ
-
Zpracování žádosti o dotaci – Ministerstvo pro místní rozvoj
(G)
-
Vedoucí mateřské školy
-
Dílčí projekt č. 7: Školní družina
-
(C) Činnost školní družiny smysluplně doplňovat výchovně-vzdělávací proces
(Ř)
-
Návaznost programu školní družiny na projekty ŠVP
-
Možnost přípravy na výuku – pomoc vychovatelky
(MF)
-
Vybudování multifunkčního hřiště
-
Obnova materiálního vybavení školní družiny
(G)
-
Vedení školy
-
Dílčí projekt č. 8: Spolupráce s organizacemi působícími v Hoštce a v regionu
-
(C) Využití získaných vědomostí v praxi
(Ř)
-
Exkurze – spolupráce s firmou Chvalis a Agro Hoštka
-
Zapojení žáků do řešení konkrétních problémů města
-
Spolupráce s vybranými středními školami
(MF)
-
Technické vybavení – provozní dotace
(G)
-
Vedení školy, zřizovatel, vedení jednotlivých organizací
-
(C) Podpora zájmových činností doplňujících a prohlubujících získané vědomosti z výchovně vzdělávacího procesu
(Ř)
-
Spolupráce s jazykovou školou v Roudnici nad Labem – zájmová Aj
-
Spolupráce s JRT Tenis - výuka tenisu
(MF)
-
Bez nároků
(G)
-
Vedení školy
-
(C) Spolupráce s organizacemi na realizaci akcí pro děti a mládež jako prevence sociálně patologických jevů
(Ř)
-
Bezplatné poskytování prostor ZŠ pro činnost neziskových organizací – MC Mája, Sokol Hoštka
-
Bezplatné poskytování prostor ZŠ pro činnost zájmových kroužků vedených rodiči
-
Spolupráce s Občanským sdružením Hoštecké děti
-
Lyžařské zájezdy
-
Cyklovýlety
-
Halloweenská stezka
-
Dětský den
-
Sportovní prázdninový týden – v případě přidělení dotace KÚ
-
Znalostní soutěže a projekty
-
(MF)
-
Podání žádosti o dotaci v programu „Volný čas 2012“ KÚ Ústeckého kraje
(G)
-
Vedení školy